A karácsony fényei / The lights of Christmas

Gyermekkoromban azt képzeltem, hogy a karácsony egy olyan mesevilág, ahol minden álmom valóra válhat. Akármerre néztem, mindenhol csodálatos fények vettek körül: gyertyák az ablakban, égősorok a nagykörúton, csillagszórók a fenyőfán. Reményteli fények, apró kis csillagok, amelyek azt sugallták decemberben, hogy most valami más történik, mint amit egész évben megszokhattunk.

Este már egy teremtett lélek sem bolyongott a városban. Csodaszép látvány volt a hóval borított csendes utca - képes voltam órákon át bámulni. Felmásztam a kanapé háttámlájára, az orrom az ablakhoz nyomtam és megbabonázva néztem, hogy szállingóznak az apró hópelyhek a lámpafényben. Egy idő után táncuk egyre sűrűbb és szaporább lett, és az égből alászálló csoda - amire olyan régen vártunk - csak zúdult és zúdult.

Ha esik a hó, másként látjuk a világot. Minden békés és nyugodt. A határtalan meghittség érzése költözik a lelkünkbe. Aznap este alig tudtam álomra hajtani a fejem. Vártam, mikor kel fel a nap, hogy lássam a csillogó takaróval borított utcát. A látvány reggelre olyan mesés volt, mintha egy angyal terítette volna le hófehér palástját.

A konyhában forró kakaó és fahéjas kifli illata szállt, a macskánk nagyot nyújtózott és dorombolva tekergett a lábunk körül. Reggeli után végiggázoltunk a térdig érő hóban, sikongatva húztuk egymást a szánkón, majd a vad hógolyócsata után fáradtan megpihentünk. Az arcunk megcsípte a hideg, az orrunk pirosra fagyott, mint a hóembernek, a csizmánk pedig átázott, de kit érdekel, leesett az első hó! A lakásban sült gesztenyét rágcsáltunk és bekucorodtunk a cserépkályha tövébe. A puha takaró egy mesebeli erdő tisztására repített, telis-tele vígan korcsolyázó gyerekekkel.

Az önfeledt sikongatások zajos kavalkadjában egyszer csak megszólalt a csengettyű és már szaladunk is a nagyszobába, hogy láthassuk a gyönyörűen feldíszített karácsonyfát. A lakásban fűszeres mézeskalács illat keringett és a szaloncukor fényes papírján táncot lejtett az égősor villogó fénye. Piruettező balerinák, eszkimónak öltözött kisfiúk és havas házikók lógtak a fán, színes gyöngysorok és csillogó girlandok társaságában. 

Mindannyian gyújtottuk egy gyertyát és az esthajnal csillag fényében megszólalt a Mennyből az angyal. Mosolyogva énekeltünk, megöleltük egymást, kibontottuk az ajándékokat, amikben a hőn áhitott játékokon kívül valami sokkal fontosabb is rejtőzött: a karácsonyba vetett hit.

Képek forrása: Pinterest

CONVERSATION

0 comments:

Megjegyzés küldése